Islamic Thinker

* Dilahirkan di Hospital Lati, Pasir Mas, Kelantan Darul Naim. (17hb Oktober 1991) * Mendapat pendidikan rendah di Sekolah Kebangsaan Chabang 3 Chetok. (1998-2003) * Mendapat pendidikan menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Kangkong. (2004-2008) * Mendapat pendidikan pra-universiti di Pusat Asasi Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Kampus Nilai dalam Jurusan Sains Kemanusiaan. (2009-2010) * Kini menuntut di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Kampus Induk Gombak, dalam Ijazah Sarjana Muda Sains Politik (Kepujian). (2010-kini)

Tuesday, January 11, 2011

Luahan Hati Seorang Warganegara


Dengan izin Allah, pernah dulu aku mendengar bahawa ada dari pihak pembangkang mengatakan pembinaan Putrajaya adalah suatu pembaziran dan tidak relevan, namun kini dengan izin Allah, aku terdengar ada dari pihak pembangkang ingin menawan Putrajaya.... Kenapa jadi begitu? Ada apa disebaliknya? Kenapa prinsip mereka nampak sedikit kepincangan???


dengan izin Allah, terlalu byk kematian ahli-ahli politik Malaysia tidak kira dari pihak kerajaan atau pembangkang spanjang penggal ini... adakah ini suatu bala dari Allah terhadap politik negara Malaysia??? diharapkan kpd semua tidak kira dari pihak kerajaan atau pembangkang, ayuh kita kembali kpd Allah dan utamakan perpaduan agar ia mmpu menjana keharmonian agama, bangsa, dan negara... HENTIKAN PENYEBARAN FITNAH dan PENEBARAN DENDAM.... Demi Allah & Rasul, kembalilah kpd fitrah!!!!


2 comments:

  1. Pernahkan dalam sejarah kebangkitan Islam zaman Rasulullah s.a.w Islam bangkit melalui pilihanraya ?

    Fikir2 dan renungkan lah.

    Kita mencintai Rasulullah setakat mana kita mengamalkan sunnahnya?

    ReplyDelete
  2. betul tu sahabat...

    Saidina 'Ali berkata :
    "Ma aktsaro al-'ibr wa ma aqolla al-'itibar"
    ~ Berapa byk pengajaran yg ada, dan sedikit shj yang mengambil pengajaran darinya.

    Sunnah Rasulullah SAW yang paling ramai org lupa; antaranya adalah berakhlaq mulia. sedih, kerana ramai insan yg alpa ttgnya.

    Wallahu'alam.

    ReplyDelete